Lindsay Lohan- A role model.

Lindsay Lohan är en fantastisk skådespelare som har varit en av mina absoluta favoriter sen jag var liten. Jag minns när jag alltid sov hos min kusin i Malmö, vi kollade alltid på Föräldrarfällan. Det måste ha varit en av mina favoritfilmer, haha! Mean Girls har jag sett alldeles för många gånger, men det är ju trots allt Mean Girls! Jag har inte sett alla Lindsays filmer, men jag ser verkligen fram emot att se dom. För det tänker jag göra.

Lindsay har haft det svårt den sista tiden. Media och resten av världen har både dömt och hånat henne. Tidningar och olika nyhetssajter har skrivit att hon har varit nära att försvinna. Det sårade alltig mig när jag såg vad media, och resten av världen, gjorde. Jag tycker inte att Lohan-skämt är roliga. Uppenbarligen har folk inte försökt se på hennes liv från hennes perspektiv. Därför vill jag rekommendera er att se hennes intervju med Oprah, i Oprah's Next Chapter serien. Ni kan hämta hem avsnittet om ni vill, bara Googla det. Vill ni inte hämta hem det, så antar jag att ni kan se det online någonstans. Jag älskar den intervjun...

För mig är Lindsay en förebild, därför att hon är så otroligt vacker, talangfull och stark. Jag älskar hennes röst (både hennes tal- och sångröst. Har ni hört hennes låtar?!), hennes ögon, hennes ansikte, hennes kropp.. Hon har varit beroende av alkohol (hon är ''ren'' nu), hon har varit på flera rehabiliteringscenter och suttit i fängelse. Världen har varit nära att första henne, för man kan inte skylla allt detta enbart på henne. Nu har hon kämpat sig tillbaka, gjort fler filmer och hon verkar leva ett bra liv igen. Hon verkar må bra. Jag älskar henne och kommer alltid att stötta henne. Jag kommer alltid att finnas på hennes sida. Jag har några kvinnliga förebilder som är riktigt vackra, så som Lauren Conrad och Emma Watson, men Lindsay är nog min allra största förebild. 

/Lindsay Lohan is an amazing actress and has been one of my absolute favorites since I was a kid. I remember when I had often had sleepovers with my cousin in Malmö, we always watched The Parent Trap. It must have been one of my favorite movies, haha! I've seen Mean Girls waaay too many times, but I mean, it's Mean Girls! I haven't seen all of Lindsay's movies, but I'm looking forward to watching them. Because I will. Lindsay have had a hard time lately. Media and the rest of the world has judged her and tried to mock her. Tabloids and different news-sites has been writing that she's been close to disappearing. It always hurt me when I saw what the media, and the rest of the world, did. I don't think Lohan jokes are funny. Apparently people haven't tried to see her life from her perspective. Because of that, I want to recommend her interview with Oprah, in the Oprah's Next Chapter series. You can download the episode, or probably see it online. I love that interview.. To me, Lindsay is a role model because she's so beautiful, talented and strong. I love her voice (both her speaking and singing voice. Have you heard her songs?!), her eyes, her face, her body.. She's been addicted to alcohol (she's clean now), she's been on several rehabilitation centers and been in jail. The world almost destroyed her, because you can't blame it all on just her. Now she fought her way back, she made more movies and she seems to have a good life again. She seems alright. I love her and I will always support her. I will always be on her side. I have a few female role models who are all very beautiful, such as Lauren Conrad and Emma Watson, but Lindsay is probably my biggest female role model.
 
 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback