Whining.

Idag tänker jag klaga.

Jag är inte den som ofta brukar klaga öppet om saker i mitt liv. Oroa er inte, detta kommer inte vara ett inlägg där jag drar upp alla mina mörka hemligheter, pratar om olycklig kärlek osv. Hahaha, nejnej, jag pratar om något som vid just detta tillfället är det värsta som finns och är värre än aaaallt annat på jorden...

Jag pratar givetvis om mensvärk! Don't get me wrong, mens är också rätt äckligt och hemskt. Men jag gillar mens; det är ett smart sätt för kroppen att berätta för mig att jag inte är gravid. Men mensvärken är något jag gärna skippar! Okej, egentligen finns det många kvinnor och tjejer som har det mycket värre än jag, för jag behöver bara stå ut med det i en dag, ungefär. Ibland får jag små, små kramper några dagar innan mensen kommer, och det är jag också väldigt glad över! Inte för att jag får ont i några sekunder, utan mer så att jag vet att den är påväg! Det tycker jag är skitbra.

Men när man då sitter där med mensen och har denna extrema mensvärk. Då vill man knappt göra något annat än att dö. Man vill egentligen bara äta glass och sitta med värmekudden på magen, och mysa med någon mysig människa. Men vem fan vill mysa med en brud som har mens? Haha. Suger ju! Man vrider och gnider sig i sängen för att man inte vet vad man ska göra med smärtan. Det värsta i mitt fall är att jag inte kan svälja tabletter heller, så p-piller är tyvärr inget alternativ för mig, eller några andra smärtstillande heller. Brustabletter och sånt funkar, men jag klarar mig hellre utan, typ. Så egentligen får jag skylla mig själv!

Så, ikväll ska jag och min mensvärk bara ta det lugnt. Jag orkar nog inte titta på film så jag ska nog läsa. Ska visa er vilken bok jag läser! 

Bjuder på en bild från söndagsnattens oväder. Lyckades fånga en blixt!
 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback