List: Day 10 of 30!

Min kamera.

När jag fick min första systemkamera fick jag en Olympus E-420. I mars, tror jag, 2011 köpte jag dock en ny för mina egna pengar; jag köpte en Canon EOS 500D. Den är jag så otroligt nöjd med och jag har utvecklats enormt både inom foto och film med den! Till den har jag tre objektiv; kitobjektivet (18-55mm), 50mm och 75-300mm. 50mm är mitt absoluta favoritobjektiv, det är det objektivet jag använder mest.
I jul fick jag en kompaktkamera med filmfunktion. Den ville jag ha så jag kan fota vid konserter där man inte får ha systemkameror. Kan också vara kul att ha med den på resor och utgånger för att bara dokumentera lite! Det är en Canon PowerShot SX260 HS.


/My camera. When I got my first camera I got a Olympus E-420. In March, I think, 2011 I got myself a new camera; I bought a Canon EOS 500D. I'm so extremely happy with that one and I've developed so much with it, both when it comes to photography and film. I've got three lenses to it; the ordinary (18-55mm), 50mm and 75-300mm. 50mm is my absolute favorite lense, it's the one I use the most. Last Christmas I got another camera, a Canon PowerShot SX260 HS. I'll use it at concert for an example, and when I just want to document a little.

 

Comments
Ines

Länkbyte i ett inlägg?

2014-02-25 @ 15:33:05
URL: http://nattstad.se/ineeex

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback