Review: The Wolf Of Wall Street.


Varning: Jag gillade denna filmen läskigt mycket.
Alltså... Det kanske var lite dumt av mig att vänta med att skriva denna ''recensionen'' på filmen, för jag har inte hela filmen fräscht i minnet nu. Men behövs det egentligen? Nej, verkligen inte! 
Detta är en film som jag velat se huuuur länge som helst. Enda sedan jag hörde att Leonardo DiCaprio, som är min absoluta favoritskådis, skulle vara med i den har jag längtat! Och när jag insåg att han gjorde den med Martin Scorsese, som har regisserat och producerat filmen, visste jag att den skulle vara lååångt från dålig! Så, jag hade väldigt höga förväntningar på filmen, och självklart så var mina förväntningar ändå fruktansvärt låga. Det insåg jag när jag satt där inne och filmen rullade. 
Filmens handling är verklig. Den handlar om Jordan Belfort som är en börsmärklare. Jag har sett några intervjuer med Leonardo inför denna filmen, och han har berättat att han träffat Jordan många gånger och att de har försökt göra filmen efter Jordans beskrivningar om hur det var och gick till. Detta är en film med mycket humor (jag skämtar inte när jag säger att jag aldrig någonsin skrattat så mycket åt en film!), sex och droger. Och business såklart. Det finns även några scener där Jordan (Leonardo) kollar in i kameran och pratar, ''förklarar'' saker, och det känns verkligen som att han pratar med just dig, som tittar på filmen.
Leonardo är givetvis inte den enda i filmen som är en genialisk skådespelare. Jag tycker att alla skådespelare i denna filmen gör ett fantastiskt jobb, och jag tycker att alla borde få något slags pris, haha! Men Leonardos insats är ju det som fångar mig mest när det gäller skådespelarna, eftersom han är min favorit och även en förebild för mig. Jonah Hill gjorde även han en fenomenal insats!

Slutsats: Gå och se filmen! Är du inte så intresserad av denna filmen, så måste du se den ändå. Jag är en sådan person som verkligen måste ha en film på DVD om jag älskar den, och denna kommer bli den nya favoriten i min filmhylla när den kommer ut! Nu ska jag få mitt lilla damputbrott: SÅ SJUKT JÄVLA BRA FILM! ALLTSÅ DET ÄR HELT SJUKT!!!!! Martin Scorsese och Leonardo DiCaprio är genier, vill ha måååånga många fler filmer av dom i framtiden! 

/Short translation: This movie is genius. I can't remember the whole movie freshly now, but that doesn't matter. Leonardo DiCaprio is my absolute favorite actor, and I've been wanting to see this movie for a long time. I'm also a big fan of Martin Scorsese, even if I haven't seen too many of his movies. I've seen the ones he's been doing with Leonardo, and I really really want more movies where they work together, because it's freaking genius. I had really high expectations for this movie, and when I saw the movie I realized my expectations were waaay to low! I've never laughed so much at a movie, so there's a lot of humor in it, but also sex and drugs. And business, of course. The scenes where Jordan (Leonardo) speaks directly into the camera is amazing. Feels like he's talking directly to you. This story is based on reality, and Leonardo has met Jordan many times and they tried getting the things Jordan told him into the movie. That's really cool! All the actors were great, but Leonardo especially caught my eye. Jonah Hill were also truly amazing! So, for the summary: See the movie! You will like it! IT'S SO FREAKING GOOD! Martin Scorsese and Leonardo DiCaprio har geniuses! They should, as I said, make many more movies together!

 
 


 

Comments
Linafoto

Svar: Tack! :D Visst är de mer i fokus. Så nöjd!

2014-01-22 @ 07:17:16
URL: http://linafoto.se
Linafoto

Svar: Hahaha älskar att jag fick med det på film. Tänkte inte heller på att jag filmade då heller så det var roligt sen när jag kom på det. "Shiit jag har ju detta på film." :D

2014-01-22 @ 20:11:10
URL: http://linafoto.se/
MATILDA

åh vill se den!

Svar: Det borde du verkligen göra! Den är fruktansvärt bra! (:
josefinborgman.blogg.se

2014-01-23 @ 11:19:17
URL: http://matildays.forme.se
joanna-livet med asperger

Hej!
Tänkte bara tipsa om mitt alla hjärtans dag tävling där du kan vinna valfritt nagellack från highgrade. se populära sortiment.

http://www.domkallarmighannes.com/2014/01/alla-hjartans-dag-tavling-i-samarbete.html

Gillar du inte sådana här kommentarer eller redan fått en liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du får en bra dag:)

2014-01-23 @ 18:51:08
URL: http://domkallarmighannes.com
fiona

tänkte bara fråga en sak: är du feminist och isåfall varför/varför inte?

2014-01-24 @ 16:25:46

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback