My favorite actors.

När jag hittar en skådespelare som jag tycker om kan jag spendera flera dagar framför datorn och bara kolla på intervjuer och filmer/serier de har gjort. Skådespeleri är något jag länge tyckt om. Höll på med teater något litet när jag var mindre, eftersom min mamma har hållit på med det i stora delar av sitt liv. Sedan växte ju mitt intresse för musiken så det var inte så mycket teater/skådespeleri, men sedan när jag gick i gymnasiet fick jag upp intresset för både skådespeleri och film. Vi hade ju även en musikal sista året i gymnasiet där jag hade en liten roll. Var med som statist i filmen som spelades in i Landskrona hösten 2013, den kommer ut senare i år. Hade gärna velat bli skådespelerska, men det är ju en ganska tuff bransch att komma in i. Och som mitt liv ser ut just nu har jag ingen motivation. 
Anyway. Tänkte prata lite om mina favoriter. Jag har en del, hehe, men jag tänkte dra upp mina tre största förebilder inom ämnet! Förutom dessa här nedan har jag även gillat Lindsay Lohan under hela min uppväxt, Johnny Depp är en självklarhet, Ben Stiller. Listan blir oändlig nu när jag tänker på det. 
När jag hittar en ny favoritskådis spenderar jag dagar framför datorn och bara kollar på intervjuer och ser deras arbeten. Jag är en person som lär mig mycket genom att observera och kolla på andra, så jag får ut väldigt mycket av det. Det inspirerar mig osv. 

Hugh Dancy, Matthew McConaughey och Leonardo DiCaprio är iallafall mina absoluta favoriter just nu. 



Hugh Dancy. First of all, huuuur snygg? Han är min celebrity-crush för tillfället, hähä. 
Upptäckte honom i serien Hannibal, som även är min favoritserie. Hans karaktär heter Will Graham och han är så jävla bra. Tvivlar väldigt starkt på att någon hade kunnat spela honom lika bra som Hugh. Hugh är britt och väldigt fin, smart och rolig att lyssna/titta på när det gäller intervjuer också. Jag gillar hans sätt att arbeta som skådespelare och jag lär mig mycket av att titta på hans intervjuer och arbeten. 


Matthew McConaughey. Senaste favoriten. Alltså, denna människan är helt otroligt grym. Seriöst, jag kan inte understryka tillräckligt mycket hur himla grym han är! Har bara sett True Detective (hans karaktär där är klockren), Dallas Buyers Club och The Wolf Of Wall Street just nu, men hans karaktärer & skådespeleri fångar mig verkligen. Sedan är han ju ganska fin att titta på också. Jag älskar hur han tänker, hans intervjuer är fantastiska och jag får ut otroligt mycket av honom. Blir så himla inspirerad, blir without a doubt mest inspirerad av Matthew för tillfället. Hans sätt att arbeta är helt fantastiskt. De kommande dagarna kommer jag spendera mycket tid åt att kolla på intervjuer med honom och hans filmer! 


 Leonardo DiCaprio. Last but not least! Föll för honom någon gång under gymnasiet. Vi såg Romeo & Julia någon gång under gymnasiet, sedan fastnade jag när The Great Gatsby kom ut. Fantastisk story & film, Leos insats är fantastisk som vanligt. Behöver jag ens förklara varför han är en av mina favoriter? Han är ju bland de bästa! Shutter Island är bland mina absoluta favoritfilmer, inte bara pga storyn och för hur allt byggs upp, utan även för att Leos insats är helt felfri. Så himla bra. Sedan har vi Django Unchained, Inception, The Wolf Of Wall Street, J. Edgar, Revolutionary Road, The Departed, The Aviator, Beach, Catch Me If You Can... Ska jag fortsätta? Haha, har snart sett alla hans filmer! Tröttnar aldrig på min Leo.

Comments
Evelina

Leo är helt fantastisk! Mer än så behöver jag inte säga. ;) Hugh Dancy gillar jag också starkt från Hannibal-serien. Dock visste jag inte att skådespelaren hette så, haha. Han gör rollen superbra!

2015-02-09 @ 13:35:08
URL: http://nouw.com/equestriandream

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback