Playsuit from Nelly.

Idag fick jag hem ett efterlängtat paket från Nelly. Det innehöll två plagg, ett par shorts och en playsuit som jag tänkte skriva om och visa.

First of all; det är en väldigt fin playsuit i spets, och den ääär verkligen jättefin. Men jag har lite att säga om den, precis som så många andra som också har köpt den. 

Denna playsuiten är jättekonstig i både storlek och passform. Jag vet inte riktigt hur den kan ha blivit så. När den hänger där på hängaren ser den verkligen nästan helt perfekt ut, men när man tar på sig den är den jättekonstig. Jag har beställt min i storlek XS. Armarna är väldigt tighta (vilket inte är ett problem för mig eftersom jag är lite underviktig och har väldigt smala armar). Urringningen är väl inget större problem egentligen, förutom att den kanske är liiite djup för mig och kanterna lägger sig konstigt när du rör dig. Detta är dock inget som inte går att fixa, så jag tänkte sy in urringningen lite och sen är det problemet löst. 

Det som gör den riktigt konstig är underdelen. Det känns som att jag har köpt en playsuit där dom sytt ihop delar från tre olika storlekar. Armarna känns som XS, resten av överdelen känns som M och underdelen känns som L. Jätteknasigt! Som ni kan se på gif:en så ser det inte så dumt ut där framme, men underdelen är så himla mycket längre där bak. Det ser mer ut som en klänning än en playsuit. Nu har inte jag en jättestor rumpa kanske, jag kommer få mer rumpa när jag så småningom börjar träna, men man blir verkligen näääästan helt platt i denna. Även om jag är underviktig så har jag kurvor och dom försvinner nästan helt. Det finns en resår men den sitter precis under brösten istället för i midjan, som jag hellre hade velat. 

Har försökt komma på ett bra sätt att försöka sy in den lite så att den ser lite bättre ut, men jag kan inte komma något bra! Har ni några idéer?
Ju längre jag tittar på bilderna och ju längre jag har den på mig så tycker jag om den mer och mer. Jag kan nog se förbi att den sitter lite konstigt egentligen. Jag är dock sååå jävla lättad över att jag köpte den på rea och inte för fullpris, för hade jag köpt denna för 299kr hade jag varit sjukt besviken och den hade åkt tillbaka direkt. 

 

Comments

Comment here:

Name:
Kom ihÂg mig?

E-mail: (will not be published)

URL/Blog:

Comment:

Trackback